Έχετε επιχείρηση στη Δυτική Αττική ;

Είστε Πολιτιστικός Σύλλογος, Αθλ. Σωματείο κλπ στη Δυτική Αττική ;

Καταχώρηση και προβολή δωρεάν στο opalmos.gr

Τηρείται σειρά προτεραιότητας

Μαρινέλλα

Κατηγορία: Μ-m Δημοσιεύτηκε στις 15 Ιουνίου 2013

 


Η Μαρινέλλα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 20 Μαΐου του 1938.Το πραγματικό της όνομα είναι Κυριακή Παπαδοπούλου. Οι γονείς της ήταν Έλληνες πρόσφυγες της Κων/πολης, που έφεραν μαζί τους την παράδοση και το ήθος μιας άλλης Ελλάδας. Είναι το τέταρτο και τελευταίο παιδί μιας μεγάλης οικογένειας που παρόλη την φτώχεια της, ήταν πλούσια σε αγάπη αλλά και σε καλλιτεχνική φλέβα!
Ολόκληρη η οικογένεια της μαζεύονταν γύρω από το γραμμόφωνο και τραγουδούσε, ενώ ο πατέρας της προσπαθούσε να μάθει στα παιδιά τα βήματα του βαλς και του ταγκό…. Η Μαρινέλλα πρωτοστατούσε στο χορό αλλά και στο τραγούδι! Από 4-5 χρονών τραγουδούσε στο ραδιόφωνο στην εκπομπή «παιδική ώρα» ενώ αργότερα έκανε διαφημίσεις για τα καταστήματα «Μέλκα» στην Θεσσαλονίκη, βγάζοντας το πρώτο της χαρτζιλίκι. Πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις του παιδικού θεάτρου. Όταν έγινε 15 χρονών τα παράτησε για να τελειώσει το σχολείο.
Όμως στα δεκαεφτά της φουντώνει το πάθος της για το θέατρο και γίνεται μέλος του θιάσου της Μ.Λωράνς, ενός «μπουλουκιού»( έτσι λέγονταν τότε οι θίασοι που «όργωναν» την Ελλάδα από άκρη σε άκρη)και παίζει ρόλους επιθεωρησιακούς. Πολλές φορές χορεύει κιόλας. Εκεί γνωρίζει μια σπουδαία χορεύτρια, την Ντέπυ Φιλοσόφου και μαγεύεται από τα χέρια της και τις καταπληκτικές της κινήσεις… Πολλές φορές κάθεται στην κουΐντα του θεάτρου και την παρακολουθεί να χορεύει και να κινείται. Αργότερα όταν η Μαρινέλλα έγινε μεγάλη τραγουδίστρια και μάγεψε με τις καταπληκτικές κινήσεις των χεριών της-στο πείσμα αυτών που ισχυρίζονταν πως πήγε στο εξωτερικό για να τις μάθει, εκείνη απάντησε πως αυτά είναι η «προίκα» της από τα «μπουλούκια» και τα μαγικά χέρια της Ν.Φιλοσόφου.
Στον θίασο που η Μαρινέλλα ήταν μέλος υπήρχαν ηθοποιοί που αργότερα έλαμψαν στο σανίδι και στον κινηματογράφο όπως ο Κ.Βουτσάς, η Μ.Καραγιάννη και άλλοι.
Μια μέρα που η τραγουδίστρια του θιάσου αρρώστησε και ζητήθηκε αντικαταστάτριά της, η Μαρινέλλα προθυμοποιήθηκε να πάρει την θέση της. Εκείνη η στιγμή που η Μαρινέλλα τραγούδησε, ήταν η στιγμή που το ελληνικό τραγούδι κέρδιζε την μεγαλύτερη σε αξία εκπρόσωπό του.
Η Μαρινέλλα έγινε η βασική τραγουδίστρια του θιάσου. Αργότερα μπήκε στο στρατιωτικό θέατρο γιατί της έδιναν καλύτερη αμοιβή. Παράλληλα ξεκινά την καριέρα της ως τραγουδίστρια στο κέντρο «Πανόραμα» της Θεσσαλονίκης τραγουδώντας το «Ο άνθρωπός μου» της Σ.Βέμπο αλλά και άλλα ελαφρά κυρίως τραγούδια της Κ.Μπελίντα και της Σ.Βέμπο, που ήταν οι αγαπημένες της τραγουδίστριες. Eκει ο Τ.Χάρμας θα την «βαφτίσει» καλλιτεχνικά με το όνομα «Μαρινέλλα» εμπνευσμένος από ένα ομώνυμο τραγούδι.
Τον Αύγουστο του 1956 στο κέντρο «Πανόραμα» της Θεσσαλονίκης ,η Μαρινέλλα γνωρίζει τον Σ.Καζαντζίδη .
Η Μαρινέλλα τραγουδούσε το τραγούδι «πικρό ψωμί» που έλεγε ο Στέλιος. Όταν η Μαρινέλλα τελείωσε το τραγούδι πλησίασε τον Καζαντζίδη και του εξέφρασε τον θαυμασμό της. Εκείνος – μαγεμένος από την ολοκάθαρη φωνή της αλλά και τις χορευτικές της ικανότητες- της επισήμανε πως τραγουδά το λαϊκό με έναν δικό της τρόπο, όχι πολύ βαρύ. Η γνωριμία τους συνεχίστηκε μέσα σε μια βάρκα. Και οι δύο αγαπούσαν πολύ την θάλασσα και το ψάρεμα. Εκεί γεννήθηκε και ο μεγάλος ερωτάς τους. Ο Καζαντζίδης ζητά στην Μαρινέλλα να γίνει το σεγκόντο του. Μαζί θα καταφέρουν να γίνουν το καλύτερο ντουέτο της Ελλάδος, αξεπέραστο ως τις ημέρες μας. Από το κέντρο «Λουξεμβούργο» της Θεσσαλονίκης όπου έκαναν τις πρώτες τους επιτυχημένες εμφανίσεις, κατεβαίνουν στην Αθήνα και από εκεί αρχίζει η ανοδική τους πορεία. Τραγουδούν τους καλύτερους συνθέτες της εποχής: Τσιτσάνη, Χιώτη, Παπαιωάννου, Μητσάκη, Ζαμπέτα, Καλδάρα, Δερβενιώτη, Μπακάλη κ.α
Ο Τσιτσάνης δίνει την «Συννεφιασμένη Κυριακή» στο τρίο Καζαντζιδης-Μαρινέλλα-Λύδια και τους επικροτεί για την ωραιότερη ερμηνεία του τραγουδιού του.
Ο Ξαρχάκος και ο Μαρκόπουλος τους δίνουν μεγάλα τραγούδια (“Άπονη ζωή” και «Φτωχολογιά» σε στίχους Λ.Παπαδόπουλου, «Ποιος δρόμος είναι ανοιχτός» σε στίχους Δ.Χριστοδούλου)
Το 1964 ο Χ.Λεοντής τους δίνει να ερμηνεύσουν έναν από τους ωραιότερους κύκλους τραγουδιών, την «Καταχνιά». Η Μαρινέλλα ερμηνεύει μοναδικά τα τραγούδια «Γιατί να γίνω μάνα» και «Ο Νεοζηλανδός» σε στίχους του Βίρβου.
Στα νυχτερινά κέντρα που εμφανίζονταν υπήρχε το αδιαχώρητο. Τραγούδησαν μαζί με μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού όπως η Π.Πάνου, Γ.Λύδια, Γ.Μπιθικώτση, Σ.Μπέλλου, Α.Χρυσάφη και πολλούς άλλους.
Είναι αμέτρητα τα τραγούδια που ερμήνευσαν μέχρι το 1965. Τραγούδησαν όλα τα είδη τραγουδιού: έντεχνο, λαϊκό ,δημοτικό, ρεμπέτικο. Μαζί γύρισαν όλο τον κόσμο τραγουδώντας για τα προβλήματα της φτώχειας, της ξενιτιάς και της αδικίας που αντιμετώπιζε ο ελληνικός λαός . Τραγούδησαν από την ιστορική «Τριάνα του Χειλά» και του «Κουλουριώτη» μέχρι το «Κάρνεγκι Χόλ» της Ν.Υόρκης και την Όπερα της Φρανκφούρτης. Έζησαν στιγμές λατρείας που πολλοί λίγοι καλλιτέχνες έχουν ζήσει ανά τον κόσμο. Συμμετείχαν σε πολλές ελληνικές ταινίες και σε θεατρικά έργα της εποχής.
Στις 7 Μαΐου του 1964 παντρεύονται και χωρίζουν τον Σεπτέμβρη του 1965. Ο Καζαντζίδης αποφασίζει να σταματήσει τις νυχτερινές εμφανίσεις του στα μαγαζιά για πάντα. Αιτία ήταν –όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος- οι απειλές που δέχονταν από τους ανθρώπους της νύχτας και ο κίνδυνος να χάσει τη ζωή του ένα βράδυ ,όταν ένα μπουκάλι πέρασε ξυστά από το κεφάλι του….Είναι αλήθεια πως με την Μαρινέλλα είχαν βρεθεί πολλές φορές σε καταστάσεις που κινδύνευσε η ζωή τους!….
Η Μαρινέλλα στα τέλη του 1965, χωρισμένη πλέον με τον Καζαντζίδη προσπαθεί να στήσει μια προσωπική καριέρα. Όμως τα πράγματα είναι δύσκολα γι’αυτή αφού οι πρώτες ηχογραφήσεις της στην ΜΙΝΟΣ –με συμμετοχή της στο έργο «Ανάστασις ονείρων» των Χ.Λεοντή-Λ.Παπαδόπουλου- δεν είχαν την ανάλογη αποδοχή. Ηχογραφεί τραγούδια του Γ.Μαρκόπουλου, του Μ.Πλέσσα αλλά κυρίως έχει την υποστήριξη του Γ.Κατσαρού και του Πυθαγόρα, όχι μόνο μουσικά αλλά και ηθικά.
Το θρυλικό πλέον «Άνοιξε πέτρα» άνοιξε διάπλατα τις πόρτες στην Μαρινέλλα για το ξεκίνημα μιας μοναδικά λαμπρής προσωπικής καριέρας. Kυκλοφορεί τον πρώτο της δίσκο 33ων στροφών ( είναι από τους πρώτους τραγουδιστές που κυκλοφόρησαν προσωπικούς δίσκους 33ων στροφών).
Το 1974,μετά από το «θρίλερ» για το ποιος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα για πρώτη φορά στον διαγωνισμό της EUROVISION, επιλέγεται η Μαρινέλλα με το τραγούδι «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου» των Γ.Κατσαρού-Πυθαγόρα και παίρνει την 11η θέση.
Την ίδια χρονιά παντρεύεται τον Τ.Βοσκόπουλο σε κλειστό κύκλο καλεσμένων.
Μαζί θα ηχογραφήσουν 2 δίσκους και θα παρουσιάσουν λαμπερά σόου στην νυχτερινή Αθήνα. Τα ντουέτα τους χαλάνε κόσμο και όλοι μιλούν για τον δεσμό τους και την κοινή τους καλλιτεχνική πορεία.
Το 1975 η Μαρινέλλα κυκλοφορεί τον δίσκο της «Για πάντα» συμπεριλαμβάνοντας δύο διεθνείς επιτυχίες του Ντ.Ρούσσου, το «From souvenirs to souvenirs” και αργότερα το“velvet mornings”με ελληνικούς στίχους. Παράλληλα προετοιμάζει την μεγάλη έκπληξη, την μουσική της συνύπαρξη με τον Κ.Χατζή στον ίδιο χώρο-κάτι που είχε αρχίσει να συζητιέται από το 1970 αλλά που οι συνθήκες τότε δεν το επέτρεψαν.
Το 1976 η Μαρινέλλα αφήνει τις μεγάλες πίστες και βρίσκεται στο πλευρό του Κ.Χατζή, στην πλακιώτικη μπουάτ «Σκορπιός»(συγκεκριμένα στις 28 Μαρτίου).
Μαζί με τον Κ.Χατζή ερμήνευσαν 50 μεγάλα τραγούδια-ερωτικά, πολιτικά, κοινωνικά με την προσθήκη πρόζας και με επιρροές από την jazz και την λαϊκή μουσική. Ο Κ.Χατζής τραγουδά ερωτικό τραγούδι και η Μαρινέλλα πολιτικό-κοινωνικό. Αλλαγή ρόλων. Και μαζί μοιράζονται μοναδικές στιγμές που ηχογραφήθηκαν και ξεπέρασαν τότε τις 500.000 πωλήσεις, ενώ μέχρι και σήμερα το «Ρεσιτάλ» τους ανήκει στα 10 εμπορικότερα ελληνικά albums όλων των εποχών.
Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί με τον Τ.Βοσκόπουλο δύο δίσκους με κοινά και σόλο τραγούδια, σε διαφορετικές εταιρίες( ΜΙΝΟΣ και POLYGRAM αντίστοιχα).

Ακολουθήστε μας

Εφημερίδα Παλμός Δυτικής Αθήνας

Κάντε κλίκ στην φωτογραφία για να διαβάσετε σε ηλεκτρονική μορφή την εφημερίδα

Οδηγός Αγοράς

Δωρεάν προβολή επιχειρήσεων

Κάντε κλίκ και δείτε σε ηλεκτρονική μορφή επιχειρήσεις και καταστήματα της Δυτικής Αθήνας