Έχετε επιχείρηση στη Δυτική Αττική ;

Είστε Πολιτιστικός Σύλλογος, Αθλ. Σωματείο κλπ στη Δυτική Αττική ;

Καταχώρηση και προβολή δωρεάν στο opalmos.gr

Τηρείται σειρά προτεραιότητας

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ 2021: Τοποθέτηση του επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΙΓΑΛΕΩ, κ. Δημήτρη Μπίρμπα

Κατηγορία: ΑΙΓΑΛΕΩ Δημοσιεύτηκε στις 01 Δεκεμβρίου 2020

 

 

Τοποθέτηση του επικεφαλής της παράταξης ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΙΓΑΛΕΩ, κ. Δημήτρη Μπίρμπα, στη διαδικτυακή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό 2021:

 

 

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021

 



Στη σημερινή (27/11/2020) διαδικτυακή συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2021. Κατά τη συνεδρίαση η ΑΝΑΠΛΑΣΗ κατέθεσε σειρά παρατηρήσεων και προτάσεων οι οποίες είτε έγιναν δεκτές είτε θα ενσωματωθούν στην πορεία, πλην της προτάσεως που αφορούσε υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου για το επιχειρησιακό σχέδιο του δήμου 2020-2023.



Ακολουθούν η τοποθέτηση του επικεφαλής της ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΑΙΓΑΛΕΩ Δημ. Μπίρμπα, καθώς και το σύνολο των προτάσεων-παρατηρήσεων της παράταξης.ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΗΜ. ΜΠΙΡΜΠΑ

Αγαπητές/οί συνάδελφοι είμαστε σε πολύ ιδιαίτερες συνθήκες. Βρισκόμαστε στο μέσον μιας υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης που επιβεβαιώνει την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου τομέα και ιδιαίτερα των υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας, απέναντι στην αντικοινωνική οικονομική πολιτική του ελάχιστου κράτους που χαρακτηρίζει την κυβέρνηση. Απαιτεί όμως από όλους μας να θέσουμε ως προτεραιότητα τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και τη διεκδίκηση των πόρων από την κεντρική διοίκηση, η οποία αν και διαθέτει “μαξιλάρι” δεκάδων δισ. δεν τα κατανέμει ούτε και στηρίζει την Αυτοδιοίκηση. Το σχέδιο προϋπολογισμού του Δήμου αποτυπώνει δύο βασικά στοιχεία.

Πρώτον, το μερίδιο των πόρων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ισχνό συνήθως, στην οικονομική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης. Ιδιαίτερα η σημερινή αποδεικνύει τη νεοφιλελεύθερη λογική της - περιορισμός των δημόσιων δαπανών, άρα και των κοινωνικών παροχών των δήμων, κατά 250 εκατ. ευρώ στους ΚΑΠ και συνολική μείωση των κοινωνικών δαπανών.

Δεύτερον, τις προτεραιότητες της σημερινής διοίκησης με βάση το οικονομικό και νομοθετικό πλαίσιο. Στα σημερινά δεδομένα του δήμου μας συμπεριλαμβάνονται και οι οικονομικές δυνατότητες που παραδώσαμε ως διοίκηση από 2014-2019 (18 εκατ. διαθέσιμα) και έργα σε ένταξη και εξέλιξη πολλών εκατ. ευρώ.

Καταρχήν, καταδικάζουμε την αντικοινωνική οικονομική πολιτική της κυβέρνησης που, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο φέτος οικονομικά τους ΟΤΑ (χωρίς καν να αναφερόμαστε στη διεκδίκηση εφαρμογής του ν. 3852 σήμερα και στη διεκδίκηση απόδοσης των παρακρατηθέντων 2010-2019), επηρεάζει αρνητικά την καθημερινή ζωή για το σύνολο των πολιτών. Στόχος η ιδιωτικοποίηση -άμεσα ή έμμεσα- των υπηρεσιών του δήμου, εξάλλου η πολιτική “όχι πόροι – όχι προσλήψεις” εκεί οδηγεί. Η καθ’ οικονομία δημοκρατία με τη διαρκή υποβάθμιση του Δημ. Συμβουλίου (μεταφορά αποφάσεων στα διορισμένα όργανα, Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπή Ποιότητας Ζωής) ολοκληρώνει το παζλ της κυβερνητικής στόχευσης. Απαιτείται ως Αυτοδιοίκηση να αντισταθούμε αποφασιστικά σε αυτό τον σχεδιασμό.

Αυτό βέβαια δεν μπορεί να μας οδηγήσει στη συνολική καταψήφιση του προϋπολογισμού που καταθέτει η Διοίκηση. Έχοντας ψηφίσει το τεχνικό πρόγραμμα και τα ανταποδοτικά τέλη, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες λόγων πανδημίας καταθέτουμε σήμερα εναλλακτικές επιμέρους διορθωτικές προτάσεις, αφήνοντας την ουσιαστική συζήτηση για τα μεγάλα στο επόμενο διάστημα.

Θεωρούμε θετική την αποδοχή από τη Διοίκηση της πρότασής μας για ενίσχυση -τουλάχιστον υπερδιπλασιασμό (380.000)- των κωδικών για τρόφιμα και στήριξη του κοινωνικού παντοπωλείου και συσσιτίου, μετά τη λήξη του τρέχοντος διαγωνισμού. Απαραίτητο προκειμένου να καλυφθούν τόσο οι ανάγκες των ωφελουμένων του προγράμματος ΤΕΒΑ που ολοκληρώθηκε όσο και των “νεόπτωχων” της κρίσης του Covid. Θετική επίσης είναι και η αποδοχή της πρότασής μας για επέκταση των μέτρων ελάφρυνσης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για όσο θα διαρκέσουν τα ανασταλτικά μέτρα και στο νέο έτος.

Δυστυχώς όμως είναι φανερό ότι η Διοίκηση δεν έχει σχέδιο, δεκαπέντε μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της συζητάμε ακόμη για τη δημιουργία του επιχειρησιακού σχεδίου 2020-2023 με ανάθεση που θα γίνει μέσα στο 2021. Ούτε σήμερα δεν κατέθεσε στη συζήτηση έστω ένα σκαρίφημα σχεδίου. Απλώς διαχειρίζεται όπως όπως ό,τι βρήκε. Αλήθεια ποιο είναι το σχέδιό μας για την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, του “Τρίτσης”, του Ταμείου Ανάκαμψης, του νέου ΕΣΠΑ; Ούτε καν για τις δράσεις της απογραφής δεν πρόσθεσαν κάτι.

Εκκρεμούν προς συζήτηση σημαντικά ζητήματα που οφείλουμε συλλογικά να αντιμετωπίσουμε να αποφασίσουμε και τον νέο χρόνο.


Καταρχήν οι επιπτώσεις του Covid πέραν της κοινωνικής στήριξης και της σίτισης και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χάρη στην ανεκδιήγητη υπουργό έχουμε ποσοστό μαθητών που αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση. Πόσοι είναι στην πόλη μας; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε, στηρίζουμε τις θέσεις των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών και του γονεϊκού κινήματος; Έχουμε ποσοστό εκπαιδευτικών με δυσκολίες πρόσβασης. Πώς μπορούμε να συνδράμουμε; Παραδείγματος χάριν, στη διεκδίκηση προγράμματος για τη διαμόρφωση αιθουσών τηλεδιάσκεψης στις σχολικές μονάδες (που θα χρησιμοποιηθούν μελλοντικά και για άλλες χρήσεις) από την κεντρική διοίκηση στα προγράμματα ψηφιακής μετάβασης.


Να συζητήσουμε τη συμμετοχή του δήμου στην κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση, στα προγράμματα που ανοίγουν, τους στόχους που βάζουν, την ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών με δεδομένο πάντα τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών τους, όπως και κάθε υπηρεσίας κοινωνικής παροχής των δήμων. Εκκρεμεί εδώ και μήνες η συζήτηση στο Δημ. Συμβούλιο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων.


Μορφές συμμετοχής των πολιτών στη λήψη αποφάσεων. Η πλατφόρμα που προτείνουμε είναι μια αρχή. Ουσιαστικό για εμάς όμως είναι η λειτουργία δομών τοπικής δημοκρατίας, τα Τοπικά Συμβούλια που θεσμοθετήσαμε, κάτι που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει αποδεκτό.


Η ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διαλειτουργικότητα για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Έχουν γίνει βήματα και με την ΟΧΕ, αλλά ποιο είναι το συνολικό σχέδιο για το άμεσο μέλλον, τι στελέχωση απαιτείται;


Προαναφερθήκαμε σε δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και στήριξης. Ως δήμος τι ιεραρχούμε, πώς το στηρίζουμε, τι σημαίνει αυτό οικονομικά, πώς αξιοποιούμε το τοπικό κοινωνικό κεφάλαιο; Θα αξιοποιήσουμε τη λειτουργία της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής ή θεωρείτε την κοινωνική πολιτική πεδίο προσωπικής και παραταξιακής προβολής;


Απογραφή. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει εσωτερικός σχεδιασμός και προβολή μέσα από τις δράσεις μας, το σάιτ και τις δομές μας. Θα προσθέσουμε κάτι, παραδείγματος χάριν, διαφημιστικό υλικό, σποτ, αυτοκόλλητα κ.λπ.;


Πολιτική Προστασία. Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ, το βλέπουμε στα συνεχή ακραία φαινόμενα, και απαιτείται επικαιροποίηση και “κοινωνικοποίηση” του τοπικού μας σχεδίου.

Παράλληλα, πρέπει να συζητήσουμε άμεσα, ουσιαστικά και σε βάθος σημαντικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της πόλης. Ενδεικτικά,


Πότε θα συζητήσουμε τι σημαίνουν οι νέες αλλαγές στον Ελαιώνα (γήπεδο ΠΑΟ – Mall, τζαμί, ΣΜΑ και ο ΚΣΥΛ που έρχεται); Οι κυκλοφοριακές μελέτες που έχουμε δρομολογήσει από το 2018 δεν αρκούν.


Θα υπάρξει συμμετοχή μας στο “Ελευσίνα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2022” με πολιτιστικά και κοινωνικά δρώμενα και με διαδημοτικό άξονα την Ιερά Οδό; Έχουμε συζητήσει με τη νέα δομή συντονισμού του Δήμου Ελευσίνας, όπως είχαμε προχωρήσει εμείς με την προηγούμενη;


Συμφωνούμε όλοι να εμβαθύνουμε στην πρότασή μας για Αιγάλεω-πολιτιστικό προορισμό, που θα περιλαμβάνει Πολιτιστικό Περίπατο (Ελαιώνας - Αγ. Γιώργης – Ιερά Οδός – Ρίτσος – Αγ. Σπυρίδωνας (μουσείο Μικρασιατών) – Μπαρουτάδικο – Πάρκο Ελαιών Μερκάτη, εκκλησάκι Αγ. Ιωάννη), ψηφιοποίηση του πολιτιστικού χάρτη της πόλης (χώροι, σύλλογοι και μουσεία) πέραν της σηματοδότησης και των εφαρμογών που προβλέψαμε στην ΟΧΕ;


Θα διατηρήσουμε τον αντιφασιστικό μήνα (εκδηλώσεις και Γύρος Αιγάλεω), σε μια πόλη όπου υπήρξαν ναζιστικές σφαγές και εμπρησμοί;

Είναι δεδομένο ότι η πανδημία δεν βοηθάει στην ουσιαστική συζήτηση, αλλά είναι αναγκαίο να γίνει άμεσα, συλλογικά και σε βάθος. Υπάρχουν κωδικοί που μπορούν να αναδιατυπωθούν και να αναμορφωθούν σήμερα, αλλά και αύριο σύμφωνα με τις δυνατότητες που θα απελευθερώνονται στη διάρκεια του χρόνου (εκπτώσεις σε αυτοχρηματοδοτούμενα έργα και μελέτες, εντάξεις, χρηματοδοτήσεις κ.λπ.). Πρέπει να πάμε όλοι με ανοικτή καρδιά και ελπίζουμε να μη ζήσουμε ξανά τον τραγέλαφο των ΚΔΑΠ. Δείγμα της πρόχειρης καταρχήν αλλά και αυταρχικής-αδιαφανούς αντίληψης διαχείρισης που διατρέχει πολλές πρακτικές της διοίκησης.

Από τον Μάιο που κλήθηκαν, χωρίς καν ενημέρωση του Δημ. Συμβουλίου, γονείς και δάσκαλοι να συμμετέχουν, έχουμε 149 δεσμευμένα vouchers για ωφελούμενους και ούτε καν έχουν εγκριθεί ακόμα όλοι οι χώροι που προτάθηκαν (δύο στους τέσσερις είπε ο δήμαρχος στις 18/11). Έχουμε δώσει 24.800 ευρώ σε ιδιώτη μελετητή, παρά την αντίθεση των υπόλοιπων παρατάξεων, και μέχρι τώρα έχουμε παραλάβει έναν κανονισμό που διέπεται από το πλαίσιο του 2007-2014 (ο σύγχρονος κανονισμός διατίθεται δωρεάν από τη σέλιδα της ΕΕΤΑΑ). Έχει υπάρξει προσφυγή στην Αποκεντρωμένη των υπόλοιπων τριών παρατάξεων της Οικονομικής Επιτροπής, κάτι πρωτοφανές για τον δήμο, και ακόμα δεν έχουμε, παρότι έχει επανειλημμένα ζητηθεί, αναλυτική παρουσίαση από τη διοίκηση στο Δημ. Συμβούλιο του πόσους θα εξυπηρετήσουμε και σε ποιους τομείς. Θα έχουν όλοι voucher; Όσοι δεν θα έχουν θα μπορούν να συμμετέχουν δωρεάν ή με επιβάρυνση; Με τι οικονομικό αντίκτυπο για τον δήμο, έστω ως καταρχήν προϋπολογισμό;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι από την πλευρά μας ψηφίζουμε καταρχήν τον προϋπολογισμό με τις τροπολογίες που καταθέσαμε και όσες τυχόν θα υποστηρίξουμε από προτάσεις των λοιπών παρατάξεων ή και από νέες ενδεχομένως της Διοίκησης.

Προτάσεις αλλαγών στο σχέδιο προϋπολογισμού 2020-21

της παράταξης ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΙΓΑΛΕΩ


Αύξηση ποσών


Δημιουργία κωδικού 00...

«Επαναλειτουργία πλατφόρμας infodrasi» + 10.000€

Αιτιολογία

Λειτουργούσε ως το 2019, αποτελεί τον καθρέφτη διαφάνειας που αποτυπώνονται κωδικοποιημένα ανά δράση, έργο, μελέτη, όλη η σειρά των εγγραφών που αναρτώνται στο «Διαύγεια» και δείχνουν την αναμφίσβητη εξέλιξή τους, διοικητική και οικονομική, άμεσα και αδιαμεσολάβητα στον κάθε πολίτη.





Διατήρηση του κωδικού 006131.002 στο ύψος 15.000€ συμπεριλαμβάνοντας εκτός από μαγνητοφωνήσεις και τα έξοδα λειτουργίας streaming +8.000€

Αιτιολογία

Προφανής και συμφωνημένη





Κωδικός 20.6277.003 που αφορά μεταφορά στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων + 32.000€


Κωδικός 20.6279 001 καθαρισμός εκτός σχεδίου +2.000€

Αιτιολογία

Προφανής. Το 2020 μόνο για τον 20.6277.003 είχαμε δαπάνες 34.786,86€





Δημιουργία κωδικού 00 + 10.000€

Πλατφόρμα ηλεκτρονικών ψηφοφοριών με πιστοποιημένους χρήστες δημότες και κατοίκους της πόλης.

Αιτιολογία

Διαφάνεια. Συμμετοχή των πολιτών.





Δημιουργία κωδικού 30 + 10.000€

Για υπηρεσίες ειδικού τεχνικού συμβούλου για την συγκρότηση και υποβολή προς δημοπράτηση της μελέτης «περιβαλλοντικής και ενεργειακής αναβάθμισης Άλσους Αιγάλεω» και ανάδειξη υπόγειων στοών πυριτιδοποιείου σε «Μουσείο Βιομηχανικού Πολιτισμού».

Αιτιολογία

Η μελέτη έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ από το 2018 αλλά υπάρχει αδυναμία των υπηρεσιών και απαιτούνται ειδικές γνώσεις σχεδιασμού και διαχείριση της εμπλοκής Υπ. Πολιτισμού και Περιφέρειας. Ύπαρξη ανάγκης διεξοδικών συζητήσεων.




Δημιουργία κωδικού 30 + 24.800€

«Προμήθεια και εγκατάσταση ασύρματων συστημάτων για την επέκταση του Wi-Fi σε κοινόχρηστους χώρους και κτίρια στο Δήμο Αιγάλεω»

Αιτιολογία

Προφανής. Εξυπηρέτηση πολιτών.





Δημιουργία κωδικού 30 + 24.800€

«Υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου για την συγκρότηση και υποβολή φακέλων προς δημοπράτηση σε μελέτες και έργα που χρηματοδοτούνται από ίδιους εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους»

Αιτιολογία

Αδυναμία υπηρεσιών, λόγω υποστελέχωσης.

Δημιουργία κωδικού 35 + 7.000€

«Μελέτη ανακατασκευής λίμνης άλσους Μπαρουτάδικου»


Δημιουργία κωδικού 35 + 1,00€

«Έργο ανακατασκευής λίμνης άλσους Αιγάλεω»

Αιτιολογία

Παρά τις προσπάθειες όλων των δημοτικών αρχών και των υπηρεσιών η λίμνη με την υφιστάμενη μορφή, λόγω μη αυτόματης άρδευσης και αποχετεύσεως, καταλήγει σε πρόβλημα. Απαιτείται η ανακατασκευή της. Έτσι οι κωδικοί πρέπει να αφαιρεθούν και να μείνει ένα ποσό για καθαρισμό, χρωματισμό και συντήρησή της 2.800€ έως την ολοκλήρωση του έργου.


Αύξηση κωδικών 35.6262.023 σε 20.000€ + 19.999€

Κωδικός που αφορά κλάδεμα ψηλά και επικίνδυνα δέντρα σε δρόμους και πλατείες και σχολεία της πόλης.

ΣΥΝΟΛΟ ΑΥΞΗΣΗΣ +148.600€

Αλλαγή τίτλου

35.6117.001 15.000€

«Ψηφιακή αποτύπωση χώρων πρασίνου, αλσών και δεντροφυτεύσεων στο Δήμο Αιγάλεω»

Αιτιολογία

Η ύπαρξη δύο κωδικών με 40.000€!!! είναι λάθος.

Η δαπάνη είναι υπερβολική, γιατί και προεργασία έχουν κάνει οι υπηρεσίες και επιστημονικό προσωπικό υπάρχει στη διεύθυνση για να βοηθήσει σε λειτουργική καταγραφή.
Μείωση ποσών

Κατάργηση του 35.6157.002 -24.800€

Καταγραφή αστικού πρασίνου

Αιτιολογία

Ανωτέρω

Κατάργηση του 00.6142.024 -24.800€

Υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου για επιχειρησιακό σχέδιο δήμου 2020-2023

Αιτιολογία

Το προηγούμενο Επιχειρησιακό Σχέδιο είχε γίνει από τη Διοίκηση και τις υπηρεσίες. Αποτελεί μια καλή βάση που μπορούν να επικαιροποιήσουν οι υπηρεσίες επικουρούμενες σημειακά, όπου είναι απαραίτητο, από σωρεία τεχνικών συμβούλων που έχουμε σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.

35.6262.023 -22.000€

Προμήθεια υλικών για επισκευή και συντήρηση λιμνών άλσους. Παραμένουν 2.800€




Αιτιολογία

Έχει αναφερθεί





Κατάργηση 35.622.033 -12.400€

Αφορά τους βιοκαθαριστές της λίμνης.
Αιτιολογία
Έχει αναφερθεί
Κωδικός 35.6262.031 -15.600€

καθαρισμού περιαστικού αλσυλίου στην κατασκήνωση Ραφήνας. Παραμένει 9.200€

Αιτιολογία

Το ποσό των 24.800€ είναι υπερβολικό. Με το ποσό αυτό προβλεπόταν μαζί και ο καθαρισμός και των δύο αλσών έως πέρυσι.

Κωδικός 35.7326.001 -50.000€

Κατεδάφιση κτιρίων και περίφραξης κοινόχρηστου χώρου σε ελαιώνα. Παραμένουν 24.400€

Αιτιολογία

Δεν υπάρχουν μελέτες, είναι μόνο πρόβλεψη. Εφόσον χρειαστεί μπορούμε να επανέλθουμε σε αναμόρφωση.

ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΙΩΣΕΩΝ -149.600€

Ακολουθήστε μας