Επίκαιρη Ερώτηση Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από τον βουλευτή ΜΕΡΑ25 κ.
Κρίτωνα Αρσένη:
Θέμα: Το τελευταίο φυσικό κομμάτι του Κηφισού χτίζεται και οχετοποιείται με πρόσχημα την αντιπλημμυρική προστασία
Η Περιφέρεια Αττικής στις 25.5.2022 γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Διευθέτηση Οριοθέτηση του ποταμού Κηφισού στο τμήμα από Τρεις Γέφυρες ανάντη Κόκκινου Μύλου έως Αττική Οδό». Έδωσε έτσι το πράσινο φως για την καταστροφή του τελευταίου φυσικού τμήματος του Κηφισού ποταμού, μήκους 2.15 χλμ. το οποίο προστατεύεται από το Π.Δ. «Καθορισμός ζώνης προστασίας του Κηφισού ποταμού και των παραχειμάρρων» (ΦΕΚ 632/Δ/27-6-1994).
Όπως και σε άλλα εναπομείναντα ρέματα της Αττικής (βλέπε Μεγάλο ρέμα Ραφήνας, Πικροδάφνη, Ερασίνος) η κυβέρνηση της ΝΔ, απαξιώνει πλήρως το φυσικό περιβάλλον, εφαρμόζει διαδικασίες φαστ τρακ της λεγόμενης «διευθέτησής» τους και εν τέλη ξηλώνει ότι πράσινο έχει απομείνει. Δε γνωρίζει ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για τους αστικούς πράσινους χώρους και υδάτινα σώματα, που δημοσιεύτηκε το Φεβρουάριο του 2022, η Αθήνα βρίσκεται στη χειρότερη θέση ανάμεσα σε 38 Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες;
Τα έργα πρόκειται να γίνουν με την τοποθέτηση συρματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο μέρος, αν και τα συρματοκιβώτια είναι παρωχημένη τεχνολογία και μη φιλική προς το περιβάλλον, διότι για να τοποθετηθούν απαιτείται αποψίλωση της πλούσιας παρόχθιας βλάστησης η οποία περιλαμβάνει αιωνόβια πλατάνια, ποικίλα άλλα δέντρα, δεκάδες φυτικά είδη και φυσικούς βραχισμούς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου βασίζεται σε λογικές του περασμένου αιώνα, παρωχημένες πρακτικές που μέχρι σήμερα έχουν μετατρέψει το μεγαλύτερο τμήμα του Κηφισού σε ένα υπόγειο οχετό κάτω από την Εθνική Οδό, αφαιρώντας έτσι από τις ερχόμενες γενιές τη δυνατότητα να γνωρίσουν ένα ιστορικό πανέμορφο ποτάμι και να το γνωρίζουν μόνο ως ονομασία ενός Εθνικού δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Ο ερωτών Βουλευτής
Κρίτων Αρσένης
Αθήνα, 20 Ιουνίου 2022