Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτη του Μερα 25 Κρίτων Αρσένη
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικα με έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής που είναι επιταγή του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας / Αττικής (ν. 4277/2014) - αξιοποιώντας τον παλαιό σιδηροδρομικό διάδρομο διέρχεται από τα κέντρα των πόλεων Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων, έχει διακριτή ζώνη επιρροής, ανταποκρίνεται απευθείας με το μετρό στον Σταθμό Αθηνών, εκτελεί κατ’ ελάχιστον 2 δρομολόγια ανά ώρα με κατεύθυνση μέχρι την Ελευσίνα και ένα προς τα Μέγαρα, αίρει την αδικία σε βάρος των πολιτών της Δυτικής Αττικής όσον αφορά στην πολιτισμένη μετακίνησή τους με περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο και αποτελεί κοινωνικό μισθό που έχουν στερηθεί οι κάτοικοι αλλά κι οι χιλιάδες εργαζόμενοι και επαγγελματίες.
Σε αντίθεση με τους ανωτέρω σχεδιασμούς το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, το οποίο σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού υποδομών δημοπρατείται το επόμενο διάστημα, υφίσταται σοβαρές εκπτώσεις και ακρωτηριασμούς.
Έτσι το δημοπρατούμενο έργο α) δε συνδέεται με το κέντρο της πόλης των Μεγάρων στον Παλαιό Σταθμό ή πλησίον αυτού και β)τόσο στο τμήμα από τα Διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα έως τα αντίστοιχα του Ασπροπύργου (για να διέλθουν οι αγωγοί) όσο και στο τμήμα από Ασπρόπυργο έως Άνω Λιόσια (για λόγους μείωσης του κόστους) στρώνεται μονή γραμμή αντί της υφιστάμενης διπλής υπονομεύοντας την χωρητικότητά της και καθιστώντας μη επιτεύξιμη την ελκυστικότητα της γραμμής και υπονομεύοντας τη βιωσιμότητα του έργου αποστερώντας της επιβατικό κοινό.
Οι απαιτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης για χρηματοδότηση βιώσιμων σιδηροδρομικών έργων επανέφεραν στο προσκήνιο το θέμα της λειτουργίας κλάδου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στην Δυτική Αττική. Μάλιστα με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ. είναι ένα έργο με τεράστια οφέλη και χαμηλό κόστος.
Ωστόσο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην οποία βασίζεται η δημοπράτηση συντάχθηκε πριν 5 χρόνια και περιλαμβάνει μη επικαιροποιημένα δεδομένα, δεν συνεξετάζει τους αγωγούς πετρελαίου και δε διευκρινίζει κάτι πολύ σημαντικό: αν η αφετηρία της γραμμής ανόδου και το πέρας της γραμμής καθόδου θα είναι ο Σταθμός Αθηνών (Λαρίσης).
Ερωτάται ο ΥπουργόςΓιατί στερεί από το επιβατικό κοινό των Μεγάρων με απογεγραμμένο πληθυσμό 28.700 κατοίκους να εξυπηρετούνται από τον σταθμό στο κέντρο της πόλης όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στις Ευρωπαϊκές πόλεις, υποχρεώνοντάς τους να μεταβούν 3,5 χλμ εκτός πόλης; Για ποιο λόγο δεν σχεδιάζεται το έργο αρτιμελές, διαστρώνοντας εξαρχής με διπλή γραμμή τουλάχιστον το τμήμα από τα Άνω Λιόσια έως Ασπρόπυργο και Ελευσίνα ώστε να υπάρξει η αναγκαία χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον 2 τραίνων ανά ώρα και κατεύθυνση με άμεση ανταπόκριση με τον Σταθμό Αθηνών (Λαρίσης) και δυνατότητα μελλοντικής διασύνδεσης με την Βόρεια Αθήνα και την Ανατολική Αττική;