Ένα συνονθύλευμα αριθμών για αποσπάσεις, μεταθέσεις, προσλήψεις μόνιμων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων πλήρους και μειωμένου ωραρίου εκπαιδευτικών για Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία παρουσίασε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ως απάντηση στην πολύ συγκεκριμένη επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτωνας Αρσένης:
Τι θα κάνει το υπουργείο για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία αυτά, και τι θα κάνει για την έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών και όχι με τετράμηνη καθυστέρηση;
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Καλλιτεχνικό σχολείο Περιστερίου: Να σταματήσει ο εμπαιγμός γονέων και μαθητών λέει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε επιστολή που έστειλε τον Δεκέμβριο στο υπουργείο Παιδείας, στην οποία αναφέρει ότι το πρόγραμμα αλλάζει συνεχώς κάθε 15 μέρες λόγω της έλλειψης καθηγητών σε βασικά μαθήματα και μαθήματα ειδικότητας.
Υπάρχουν, αναφέρει μεταξύ άλλων, 120 ώρες κενών σε ειδικότητες και 20 ώρες σε μουσική -και για αυτόν τον λόγο υποστηρίζουν ότι το σχολείο υπολειτουργεί.
Τα ζητήματα στελέχωσης δεν είναι μόνο αριθμητικά. Απαιτούν θεσμικές παρεμβάσεις για να κατοχυρωθούν επαγγελματικά δικαιώματα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων: να συσταθεί Κλάδος Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) Χορού σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ 1 του ν.2817/2000 (ΦΕΚ Α’78), όπως ζητά με επιστολή της στο υπουργείο Παιδείας η Ένωση Καθηγητών Χορού και Κινηματογράφου Καλλιτεχνικών Σχολείων, ζητώντας παράλληλα την “έγκαιρη δημοσίευση προκήρυξης πρόσληψης”.
Ακόμα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προκειμένου να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα ως μόνιμοι οι εμπειροτέχνες Λαϊκών Οργάνων.
Διαδικασίες που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών.
Για τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, η υφυπουργός “πέταξε το μπαλάκι” στους Δήμους, με τη συνήθη απάντηση ότι από το 2010 σε αυτούς έχει περάσει η αρμοδιότητα. Γιατί τότε δε χρηματοδοτεί επαρκώς τους Δήμους η κυβέρνηση ώστε να μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες;
“Ξέρετε τι σημαίνει να ασκείται κανείς στον χορό σε ακατάλληλο πάτωμα; Ξέρετε τι μπορεί να σημαίνει για τα γόνατά του και την υγεία του;” ρώτησε ο Κρίτων Αρσένης.
Αναγνωρίζουμε το πολύ σημαντικό έργο των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, και γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να λειτουργήσουν ομαλά όλες οι σχολικές μονάδες, είπε η υφυπουργός.
Τότε γιατί στις 19 Ιανουαρίου η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων έκανε κινητοποίηση για να εκφράσει τη διαμαρτυρία της για την κατάσταση στα Καλλιτεχνικά σχολεία;
Γιατί ζητά μόνιμους διορισμούς καθηγητών και έγκαιρη τοποθέτησή τους στα σχολεία; Γιατί ζητά κατάλληλες υποδομές και δωρεάν παροχή εργαστηριακού εξοπλισμού;
Γιατί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου-Δραπετσώνας έκανε πρόσφατα, αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη; Γιατί στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου τα μαθήματα θεάτρου και χορού ξεκίνησαν με τρεις και τέσσερις μήνες καθυστέρηση αντίστοιχα;
Καμία απάντηση δεν έδωσε η υφυπουργός στην ερώτηση του Κρίτωνα Αρσένη για το ποιες θεσμικές πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει το υπουργείο για να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα της αναγνώρισης του επιπέδου σπουδών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, ώστε να σταματήσουν οι γονείς των μαθητών να καταφεύγουν στην ιδιωτική Καλλιτεχνική Εκπαίδευση.
Το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι πώς το υπουργείο θα ενισχύσει και θα δώσει κύρος στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία όταν έχει καταργηθεί κάθε ίχνος καλλιτεχνικής παιδείας στα Λύκεια σε ένα βράδυ, όταν με απόφαση του υπουργείου τα σχολεία δεν ανανεώνουν τις αναλώσιμες υλικοτεχνικές υποδομές (π.χ. μουσικά όργανα, στολές, εξαρτήματα χορού, συγγράμματα κ.λπ.) με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να τα πληρώνουν οι γονείς παρά τη συνταγματική υποχρέωση για δωρεάν παιδεία.
Υπάρχουν δημόσια Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία στη χώρα, και η κυβέρνηση οφείλει αντί να τα απαξιώνει, να τους δώσει τον ρόλο που τους αναλογεί.