Επίκαιρη Ερώτηση Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: Ανάλγητη συμπεριφορά σε πολίτες του Χαϊδαρίου από εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος
Πρωτοφανή συμπεριφορά σε πολίτες της Δυτικής Αθήνας καταγγέλλει ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου από τις εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας που δεν μπορούν να διακανονίσουν τις οφειλές τους γιατί αδυνατούν να καταβάλουν τις προκαταβολές τις οποίες αξιώνουν οι εταιρείες. Χαρακτηριστικά αναφέρεται περίπτωση πολίτη του Χαϊδαρίου ο οποίος περιθάλπει τον άνεργο καρκινοπαθή γιο του και απειλείται με διακοπή ρεύματος καθώς αδυνατεί να καταβάλλει την προκαταβολή που αξιώνει η εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος προκειμένου να καταστεί εφικτός ο διακανονισμός της οφειλής του.
Ενώ οι εταιρείες παροχής, υπό την πλήρη ανοχή της κυβέρνησης, εφάρμοσαν μια απαράδεκτη τιμολογιακή πολιτική σε βάρος των καταναλωτών, ακόμη και με μονομερείς τροποποιήσεις των συμβάσεων των πελατών τους προκειμένου να εξασφαλίσουν τα εξωφρενικά κέρδη τους, τώρα κατά τρόπο ανάλγητο, αξιώνουν προκαταβολές 30-50% του ποσού για να προβούν σε διακανονισμό της οφειλής, και καλούν λαϊκές και φτωχές οικογένειες, να πληρώσουν υπέρογκα ποσά, απειλώντας με διακοπές ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο διάστημα εκδίδονται συνεχώς ειδοποιητήρια διακοπών ηλεκτροδότησης για ανεξόφλητους λογαριασμούς σε σπίτια και επιχειρήσεις που μόνο για την Αττική ξεπερνούν τις 500 ημερησίως – και αναμένεται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα - ενώ οι απειλές διακοπής έχουν φτάσει μέχρι και σε σχολεία όπως καταγγέλθηκε προσφάτως από τον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Οι εξαγγελίες για κρατική ενίσχυση των νοικοκυριών, σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ουδόλως θίγουν το μηχανισμό της αισχροκέρδειας - το χρηματιστήριο της ενέργειας – ενώ μεταθέτουν τον έλεγχο της αύξησης της ρήτρας αναπροσαρμογής, χωρίς να διευκρινίζεται πως, τον Ιούλιο. Εντωμεταξύ οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ γνωρίζουν τα κυβερνητικά μέτρα και θα μπορούσαν να αναμένουν, αξιώνουν το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής ως προπληρωμή καθιστώντας αδύνατη την επανασύνδεση και τον διακανονισμό, επικαλούμενοι αφόρητες πιέσεις στη ρευστότητα των εταιρειών όπως με δραματικό τόνο διατύπωσαν στην επιστολή τους στις 28.04.2022 προς το Υπουργείο Ενέργειας, διαμαρτυρόμενοι για τη δυνατότητα που δίνεται στους καταναλωτές να προβαίνουν σε καταγγελία της σύμβασής τους και σε αλλαγή προμηθευτή, δίχως να υπάρχει μέριμνα για την κάλυψη ή τον διακανονισμό των οικονομικών τους υποχρεώσεων.
Ερωτάται ο κος Υπουργός
Ο ερωτών Βουλευτής Κρίτων Αρσένης
Αθήνα, 30 Μαΐου 2022